9 Ağustos 2023 Çarşamba

Abdurehim Heyit’in sesi ve sazıyla “Uçraşqanda (Karşılaşınca)” Türküsü


Dünyaca ünlü Doğu Türkistanlı şair ve halk ozanı Abdurehim Heyit’in seslendirdiği ve sözleri Abdurehim Ötkür'e ait olan, Uygurca dilindeki "Uçraşqanda” (Karşılaşınca) Türküsü: Türküde, genç kız olarak dile getirilerek ifade edilen, küskün bir vatanı temsil etmektedir.

Seher vakti gördüm, gözümün sultanını;

Dedim: "Sultan mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Gözleri ışıltılı, elleri kınalı;

Dedim: "Çolpan mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "İsmin nedir?" Dedi: "Ayhan'dır"

Dedim: "Yurdun neresi?" Dedi: "Turfan'dır"

Dedim: "Başındaki?" Dedi: "Hicrandır"

Dedim: "Hayran mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "Aya benzer" Dedi: "Yüzüm mü?"

Dedim: "Yıldız gibi" Dedi: "Gözüm mü?"

Dedim: "Işık saçar" Dedi: "Sözüm mü?"

Dedim: "Volkan mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "Çatık nedir?" Dedi: "Kaşımdır"

Dedim: "Dalga nedir?" Dedi: "Saçımdır"

Dedim: "On beş nedir?" Dedi: "Yaşımdır"

Dedim: "Canan mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "Deniz nedir?" Dedi: "Kalbimdir"

Dedim: "Güzel nedir? Dedi: "Dudağımdır"

Dedim: "Şeker nedir? Dedi: "Dilimdir"

Dedim: "Ver ağzıma?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "Zincir durur?" Dedi: "Boynumda"

Dedim: "Ölüm vardır" Dedi: "Yolumda"

Dedim: "Bilezik?" Dedi: "Kolumda"

Dedim: "Korkar mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "Niçin korkmazsın?" Dedi: "Tanrım var"

Dedim: "Başka?" Dedi: "Halkım var"

Dedim: "Daha yok mu?" Dedi: "Ruhum var"

Dedim: "Şükran mısın?" O dedi: "Yok, yok"

Dedim: "İstek nedir?" Dedi: "Gülümdür"

Dedim: "Ya mücadele?" Dedi: "Yolumdur"

Dedim: "Ötkür neyindir?" Dedi: "Kulumdur"

Dedim: "Satar mısın?" O dedi: "Yok, yok”

https://youtu.be/pHMFRthWUBM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder