8 Aralık 2023 Cuma

Yüce Allah, ayetlerde dua edenin duasını kabul edeceğini bildirmektedir:

 


Yüce Allah, ayetlerde dua edenin duasını kabul edeceğini bildirmektedir:

 

"Kullarım, sana benden sorarlarsa (onlara söyle): Ben (onlara) yakınım. Dua eden, bana dua ettiği zaman onun duasına karşılık veririm. O hâlde onlar da bana karşılık versin (benim çağrıma uysunlar), bana inansınlar ki doğru yolu bulmuş olalar." (Bakara, 2/186)

 

"Yahut dua ettiği zaman darda kalmışa kim yetişiyor da kötülüğü (onun üzerinden) kaldırıyor ve sizi (eskilerin yerine) yeryüzünün sahipleri yapıyor? Allah ile beraber başka bir tanrı mı var? Ne de az düşünüyorsunuz?" (Neml, 27/62)

 

Birinci ayette dua edenin duasının kabul edileceği, ikinci ayette ise darda ve sıkıntıda kalanın sıkıntısının giderileceği bildirilerek Allah'ın dualara icabet eden olduğuna işaret edilmektedir.

 

Cumanız mübarek olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder